Kdo jsme

Beata
koordinátorka klubu a průvodkyně
Beatka je srdcem celého Prokopáčku. Stojí v jeho středu a vytváří bezpečný prostor Klubu, ve kterém spolu v lásce a souhře mohou tvořit a fungovat průvodci s dětmi a rodiči. Před 10 lety mu vdechla život a celou svou duší ho drží a neustále posouvá a přetváří, tak aby v něm vše dobře plynulo. Jejími přednostmi jsou nejen profesionalita a rozum, ale i dětská hravost, obrovské nadšení a láska ke všemu živému, ať už se jedná o děti, zvířata nebo lidi. Má ráda řád, pořádek a jasná pravidla, což nejen u dětí vzbuzuje velkou důvěru a pocit jistoty. Má jasně nastavené hodnoty, které odevzdává dětem, a vede je tak k laskavosti ke všem tvorům i rostlinám, vzájemnému respektu a úctě.

Štěpánka
zástupce koordinátorky klubu a průvodkyně
Štěpánka má plno předností, bez kterých by Prokopáček nebyl tím, čím je. Jednou z hlavních je schopnost motivovat ostatní, strhnout je a dodat jim energii, když je třeba. Přináší často nové tvořivé a zajímavé nápady, pro které je velmi snadné se spolu s ní nadchnout. Láskyplně a klidně nastavuje za všech okolností jasné hranice, a to i v situacích, kdyby jiní propadali panice. Dokáže se do lidí vcítit a se svou klidnou a stálou energií provést i náročnými chvílemi s láskou a respektem ke všem zúčastněným. Má v sobě stále živé vnitřní dítě, toužící po dobrodružství a oplývající fantazií. Podniká s dětmi výpravy do neznáma, skáče s nimi do listí, sáňkuje, čvachtají se v potůčku a nebojí se pustit ani do velkých tvořivých projektů.

Barča
hlavní pedagožka, průvodkyně
Baruška je velkým přínosem pro Prokopáček, otevírá dětem svět hudby a radosti, která skrze ni přichází do života. Jako zkušený pedagog nastupuje od září 2023 na pozici hlavního pedagoga. K dětem přistupuje s otevřeným srdcem a měkkou náručí a citlivě rozpoznává jejich potřeby. Komunikuje s dětmi hrou na strunné nástroje kytaru a housle a za pomoci dobře i méně známých písní a melodií snadno pronikne do jejich světa. Umí nápaditě zaujmout pozornost dětí, a to díky své přirozené bezprostřednosti a veselosti. S respektem a pochopením pečuje o děti a předává jim také svou lásku ke zvířatům. Vytváří kolem sebe velmi laskavé, otevřené a přátelské prostředí, kde se cítí bezpečně nejen děti, ale i průvodci a rodiče. Ve všem a ve všech vidí hlavně to pozitivní a v lidech dokáže probouzet krásu a radost. Má nakažlivý smích a strhující energii. Dokáže zároveň velmi jasně vyjádřit, když se jí něco nelíbí, a když vidí nespravedlnost, čímž do Prokopáčku přináší také upřímnost a bezpečí.

Gabča
průvodkyně

Kamča
průvodkyně
Jmenuji se Kamila a jsem mámou dvou kluků, kteří sami prošli Prokopáčkem. Přestože mi v dětském světě bylo vždycky dobře, až když moje vlastní děti začaly odrůstat tomu nejútlejšímu věku, došlo mi, že chci ve světě těch nejmenších zůstat i nadále. Začala jsem proto pracovat ve firemní školičce a dětské skupince a paralelně jsem se pustila do studia předškolní pedagogiky ve Svatojánské koleji. Nyní otevírám novou kapitolu svého života spojenou s Prokopáčkem v roli průvodce a moc se těším na vše, co mi přinese.

Marťa
průvodkyně
Pocházím z malé vísky z jižních Čech a celé své dětství jsem strávila venku, kde jsem buď sama nebo s pomocí mé babičky poznávala obdivuhodný svět zvířat, květin a stromů. Na našem statku jsem měla možnost pozorovat občas i tvrdý život všeho živého. Od slepiček a kachniček, přes králíky, ovce, kozy, prasátka i koně. Již v první třídě jsem si vysnila, že budu pracovat v mateřské školce, ale na Střední pedagogické škole jsem přičichla ke speciální pedagogice a to mi umožnilo prožít krásných 18 let v Jedličkově ústavu. A nyní po mateřské se opět vracím zpět do přírody, zpět ke svému dětskému snu. Být celý den venku, v přírodě, znovu se na svět dívat dětskýma očima. Pohroužit se s dětmi do jejich " bezbřehé fantazie". Pomoci jim napojit se na moudrost přírody v bezpečném, láskyplném a respektujícím prostředí.

Michal
průvodce
Původně jsem se jako vystudovaný ing. dělal práci konstruktéra. To mě však nenaplňovalo a tak jsem se vydal najít smysluplnější uplatnění v životě. Objevil jsem v sobě všestranné nadšení pro učení, sebepoznání a osobní rozvoj, absolvoval řadu výcviků a před několika lety se začal věnovat profesně koučování. Inspirovaly mě i různé směry alternativního respektujícího vzdělávání a současně jsem přijal pozvání k průvodcovství dětí. Získal jsem zkušenosti z více lesních klubů, vedení příměstských táborů, aikido kroužků a outdoor programů pro dospělé i děti s principy zážitkové pedagogiky. Jsem spolehlivý s přirozeným smyslem pro řád a strukturu. Citlivě rozpoznávám potenciál druhých a vím jak umožnit jeho efektivní rozvoj. Baví mě být venku v přírodě a svou klidnou přítomností vytvářet vhodné podmínky pro děti tak, že mohou bezpečně poznávat, hrát si a rozvíjet vlastní iniciativu a vlohy.